Varför? Vad? För vem? Hur?
Varför testa produkter och sen skriva om sina erfarenheter kring en specifik produkt? Jag är relativt less på att söka produktrelaterade utlåtanden på nätet. Ibland får jag en känsla av att de som gett utlåtandet fått betalt för att skriva som de gjort, andra gånger känns det som att konkurrenterna är i farten och försöker smutskasta produkten för att själva framstå i bättre dager och slutligen kommer vi till min personliga favorit internettrollen som skriver en massa dynga om saker de aldrig gjort. Därför tänkte jag, men sunt förnuft och ett rättframt sätt ge mitt utlåtande om diverse produkter och mina tankar kring produkten i fråga. Råkar du vara tillverkaren av produkten i fråga och känner att jag genom att skriva detta kränkt dig på något sätt kan du beakta att jag betalat av mina surt förvärvade slantar för att införskaffa din produkt och om den då inte motsvarar mina förväntningar bör du få veta detta – feedback bidrar nämligen till produktutveckling.
Vad tänker jag då skriva om, begagnade och nya prylar jag införskaffat, trender jag prövat på och annat som jag anser att någon kanske kunde ha nytta av.
Vem är denna blogg riktad till? Till vem som än kan tänkas ha nytta av detta. Till dig som sitter och klurar på ett inköp och behöver höra en liten förtröstande röst säga ”min erfarenhet säger såhär”. Till dig som klurar på frågan skall jag satsa lite extra eller duger den gott för mig, för ibland är det bra skönt att höra att den lilla extra funktionen inte gav något eller motsatsen.
Hur har jag tänkt gå tillväga? Jag är en metodisk liten rackare som gärna samlar på mig lite bakgrundsdata inför ett inköp. Stort som smått, nytt eller begagnat. Det handlar inte om snålhet utan snarare att jag inte gillar att äga saker som inte fungerar eller fyller en funktion. Köper jag exempelvis en pincett förväntar jag mig att den skall gå att använda som pincett, om den sen går att öppna låskolvar med är det en bonus men den bör fortfarande klara av att fungera som pincett. Köper jag en begagnad cykel vill jag kunna säga att jag gjorde en bra affär, kostade den begagnade cykeln 70% av nypriset och jag blev tvungen att investera i slitagedelar för resterande 30% av nypriset kommer jag aldrig kunna släppa tanken att jag gjorde en fruktansvärt dålig affär. Förstå mig rätt, jag har inget emot att återanvända, men skall man återanvända och köpa begagnat skall priset också reflektera detta. Utgångna sortiment, samlarprodukter och känslomässiga värden faller givetvis utanför dessa parametrar.
Detta är utgångspunkten, mycket kan hända på vägen och jag förbehåller mig rätten att ändra mig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar